Kuch ishonchda

Background
Avto to‘lov
Bo‘sh vaqtingizdan zavqlaning!
Batafsil
Background
Solfy muddatli to'lov kartasi
Foizsiz to'lash bilan xarid qilish
Batafsil
1344
+998 78 148 00 10 Aloqa markazi:
Ish vaqti soat 9:00 dan 21:00 gacha
NBU ijtimoiy tarmoqlarda:

“Milliy bank” AJ 3DS2 to‘lov tizimlari uchun yangi xavfsizlik protokoliga o‘tdi.

30.07.2020 997

“O‘zbekiston Respublikasi tashqi iqtisodiy faoliyat milliy banki” aksiyadorlik jamiyati mamlakatimizda birinchilardan bo‘lib emissiya va ekvayring bo‘yicha 3DS2 to‘lov tizimlari uchun yangi xavfsizlik protokoliga o‘tdi.

Har yili “O‘zbekiston Respublikasi tashqi iqtisodiy faoliyat milliy banki” aksiyadorlik jamiyati yirik xalqaro banklar ish tajribasiga tayangan holda, xalqaro plastik kartalar bo‘yicha o‘z prosessing tizimini takomillashtirib kelmoqda, va shu bilan o‘z mijozlarini firibgarlar va buzg‘unchilarning karta ma'lumotlariga ruxsatsiz kirishdan himoya qilmoqda va yordam bermoqda. Xavfsiz to‘lovlarning muhim bosqichi 3D Secure 2.0 yangi xavfsizlik protokoli hisoblanadi.

3D Secure xavfsizlik protokolining birinchi versiyasi iste'molchilarning onlayn to‘lovlarga bo‘lgan ishonchini oshirish uchun ishlab chiqilgan bo‘lib, bu elektron tijoratning o‘sishiga turtki bo‘ldi. Firibgarlardan himoyalanish maqsadida 3D Secure onlayn-to‘lovlar uchun autentifikasiyaning yana bir qadamini qo‘shdi. Bu savdo shoxobchalari va banklarga to‘lovni aynan karta egasi amalga oshirayotganiga ishonch hosil qilishi imkonini beradi.

Garchi to‘lov sanoati autentifikasiyaning bu usulini yaxshi qabul qilgan bo‘lsada, bozorning hozirgi va kelajakdagi talablariga javob beradigan yangi protokol zarurligini tan oldi. To‘lovni yakunlash uchun zarur bo‘lgan autentifikasiyaning qo‘shimcha qadam 3D Secure 1.0 dan foydalanishdagi kamchiliklardan biriga aylandi. Chunki u buyurtma berish jarayonining murakkabligini oshirdi va mijozlarning xariddan voz kechishiga olib kelishi mumkin.

Protokolning oldingi versiyasining kamchiliklarini hisobga olgan holda, to‘lov tizimlari 3D Secure 2.0. protokolining yangi takomillashtirilgan versiyasini amalga oshirishni boshladi.

Yangi versiya quyidagi afzalliklarga ega:

1. Turli xil qurilmalar va kanallarni moslashuvchan qo‘llab-quvvatlash.

Iste'molchi bilan bir necha to‘lov kanallari, shu jumladan mobil' telefon brauzeri orqali to‘lovlar, ilova ichidagi to‘lovlar va raqamli hamyon to‘lovlari bo‘yicha yanada yumshoq va izchil hamkorlik qilishni ta'minlaydi.

2. Yaxshilangan foydalanuvchi tajriba.

Karta egalariga tez, sodda va qulay autentifikasiyani taqdim etganolda, savdogarlarga autentifikasiya va xaridlar jarayoniga yaxshiroq integratsiyalashish kiritish imkonini beradi. 3D Secure 2.0 da tezkor autentifikasiyaning tokenlar asosida biometriya va autentifikasiya singari usullari qo‘llaniladi.

3. Firibgarlikka qarshi va to‘siqlarni yumshatish uchun yaxshilangan ma'lumotlar almashinuvi.

Bu karta egasidaan ma'lumotlarni qo‘l bilan kiritishni talab etmasdan, emitentlarga tranzaksiyani qo‘llab quvvatlash imkonini beradi. Bu xavflar asosidagi autentifikasiya yordamida amalga oshiriladi.

 

Xavflar asosidagi autentifikasiya tranzaksiyalar davomida karta egalari haqidagi ma'lumotlarni yig‘ib, ularni Milliy bank (emitent bank)ga uzatadi. So‘ngra Access Control Servers (ACS) yig‘ilgan ma'lumotlarni karta egasining tranzaksiyalari hafidagi oldingi ma'lumotlar bilan taqqoslaydi.

 

Bunga to‘lovga oid ma'lumotlar, yetkazib berish manzili, kontekst ma'lumotlar - mijoz qurilmasining identifikatori yoki avvalgi tranzaksiyalar tarixi singari ma'lumotlar kiradi.

 

Milliy bank bu ma'lumotlarni tranzaksiya darajasini baholash yoki kerakli javobni tanlash uchun ishlatadi. Agarda firibgarlik xavfi past bo‘lsa, bank kart egasidan qo‘shimcha ma'lumotlarni so‘ramaydi va karta egasi tekshiruvdan o‘tgan, deb hisoblaydi. Agarda firibgarlik xavfi darajasi yuqori bo‘lsa, mijozdan qo‘shimcha ma'lumotlarni taqdim etish so‘raladi.

1
0



Shuningdek o'qing

Barcha yangiliklar

So'nggi yangiliklardan xabardor bo'ling

Haftasiga bir marta xabar yuboramiz va hech qanday spamlarsiz

Oxirgi yangilanish sanasi: 16.04.2024 16:12:45

O'zbekiston Respublikasi Markaziy bankining 25.12.2021 yildagi 22-sonli litsenziyasi.
© 2024 NBU. Barcha huquqlar himoyalangan.

Яндекс.Метрика

Turli tillarda taqdim etilgan ma'lumotlarda nomuvofiqlik aniqlangan taqdirda, davlat tilidagi variantga amal qilish kerak. Saytdagi ma’lumotlardan foydalanilganda www.nbu.uz veb-saytiga havola qilish majburiy

Texnik yordam NBU

Tarmoq

Xabar yuborildi!

Iltimos, elektron pochta manzilingizga javobni kuting

Mavzular ro'yxatiga qaytish


Правила выдачи кредитов частным лицам
Определение кредитоспособности заемщика
1.1. При выдаче кредита частному лицу банк проводит анализ кредитоспособности заемщика.
1.2. Кредитоспособность заемщика определяется на основании его финансовой и кредитной истории, а также текущей финансовой ситуации.
1.3. Для определения кредитоспособности могут быть использованы следующие критерии
Условия выдачи кредита
При выдаче кредита частному лицу банк устанавливает следующие условия:

  • сумма кредита;
  • процентная ставка;
  • срок погашения кредита;
  • график платежей

Javob qanchalik foydali bo'ldi?

NBU qo‘llab-quvvatlash xizmati


Men sizning virtual yordamchingizman.
Yuklanmoqda...

NBU qo‘llab-quvvatlash xizmati


Выберите интересующую тему

O‘zmilliybankning yordam stoli


Qiziqarli mavzuni tanlang

Kartani blokdan chiqarish uchun karta ochilgan filialga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat etishingiz lozim.
Uzcard kartasi sms xabarnomasi bankomat orqali yoqish mumkun. Humo kartasining sms xabarnomasi karta ochilgan filial orqali yoqiladi.
Milliy va xorijiy valyutadagi barcha kartalarga Milliy ilova yordamida masofadan turib buyurtma berishingiz mumkin.
  • Agar Siz kartangizning PIN-kodini unutgan bo’lsangiz karta ochilgan bank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz lozim.
  • Kartangiz (UzCard/HUMO) yo’qolganda bankning “Milliy” ilovasi orqali o’zingiz bloklashingiz yoki bankning (78) 148- 00 10 raqamiga qo’ng’iroq qilib operatorlardan kartani bloklashini so’rashingiz mumkin.
Identifikatsiya qilish jarayoni masofadan turib, bevosita Milliy ilovasining o‘zida amalga oshiriladi. Buning uchun ilovaning asosiy ekranida yuqori chap burchakdagi photo_2023-04-28_11-16-22.jpg belgini bosing va menyudan "Identifikatsiya" opsiyasini tanlang va uning barcha bosqichlaridan o'ting.
  • Milliy ilovada ro’yhatdan o’tgan raqamni o’zgartirish uchun o’zingizga qulay bo’lgan O’zmilliybank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz mumkin.
  • Elektron hamyon- pul mablag’larni saqlash, shuningdek, hisobiga yoki bank kartasiga ilova orqali pul o’tkazish imkonini beruvchi tizim.
  • Parolni tiklash orqali “maxfiy savolga javob”ni kiritasiz.
Milliy bankda hozirda “Western Union”, “MoneyGram”, “Золотая Корона”, “Asia Express”, “Contact”, “Юнистрим”, “Swift” hamda “Сбер Банк” xalqaro pul o’tkazmalari mavjud.
Milliy mobil ilovasi foydalanuvchilari Rossiyadan pul o‘tkazmalarni "Sberbank onlayn" servisi yordamida milliy valyutadagi elektron hamyonga, Milliy bankning UzCard yoki HUMO kartasiga olishi mumkin.

O‘tkazma rublda amalga oshiriladi- elektron hamyonga yoki kartaga kelib tushishida u avtomatik tarzda so‘mga konvertatsiya qilinadi. Qo’shimcha komissiyalar undirilmaydi.
  • Visa Direct - “Milliy” mobil ilovasi orqali dunyoning 50 dan ortiq mamlakatlariga, shu jumladan O'zbekiston banklarining Visa kartalariga mablag' yuborish xizmati hisoblanadi.
  • shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat
  • o’tkazma nazorat raqami
  • jo’natuvchining ism Sharifi
  • jo’natuvchining mamlakati
  • kutilayotgan pul miqdori
  • NBFAUZ2X
O'zmilliybank omonatlarini “Milliy” ilova orqali masofadan ochish, to’ldirish va mustaqil monitoring qilish imkoniyatlarii mavjud.
  • Omonatingizni tasarruf etish huquqini uchinchi shaxsga berish uchun Notarial idora orqali tasdiqlangan ishonchnoma bo’lishi lozim.
  • Yo’q. Onlayn omonat ilova orqali yopiladi.
  • Kapitalizatsiya bu hisoblangan foizlarni omonatning asosiy summasiga qo’shish.
  • Ularda pul mablag’lari uchun qat’iy belgilangan muddat mavjud emas va omonatchi istalgan vaqtda o’z mablag’larini olishi mumkin.

Sizning xabaringiz muvaffaqiyatli yuborildi

Mutaxassisimiz sizga ish kuni davomida javob beradi. COVID-19 pandemiyasi davrida so’rovlarning ko’pligi sababli murojaatlarga javob berilishida kechikish holatlari vujudga kelishi mumkin.

Xizmat sifatini yaxshilashda ishtirok eting
Iltimos, 3 ta savolga javob bering
So'rovnomaga o'tish