Kuch ishonchda

Background
Visa Direct
Maxsus sa’y-harakatlarsiz darhol o‘tkazmalar!
Batafsil
Background
Avto to‘lov
Bo‘sh vaqtingizdan zavqlaning!
Batafsil
1344
+998 78 148 00 10 Aloqa markazi:
Ish vaqti soat 9:00 dan 21:00 gacha
NBU ijtimoiy tarmoqlarda:

Mehnat va ijtimoiy masalalar qo'mitasi Davlat byudjetining 2014 yildagi hamda 2015 yilning birinchi choragidagi ijrosi yakunlarini ko'rib chiqdi

11.06.2015 1951

Shu kunlarda parlament quyi palatasi qo'mitalarida deputatlar, tegishli vazirlik va idoralarning rahbarlari, mutaxassislar ishtirokida O'zbekiston Respublikasi Davlat byudjetining 2014 yildagi hamda 2015 yilning birinchi choragidagi ijrosi yakunlari ko'rib chiqilmoqda. Mazkur masalaga bag'ishlangan navbatdagi yig'ilish joriy yilning 8 iyun kuni O’zbekiston Respublikasi Oliy majlisi Qonunchilik palatasida  Mehnat va ijtimoiy masalalar qo'mitasi tomonidan tashkil etildi.

Yig'ilishda mamlakatimizda barcha jabxalarda islohotlarning tizimli davom ettirilayotganligi, demokratik islohotlarni yanada chuqurlashtirish va fuqarolik jamiyatini rivojlantirish konsepsiyasining ustuvor yo'nalishlarini hamda 2014 yilga iqtisodiy dasturning eng muhim vazifalarini izchil amalga oshirilayotganligi, hisobot davrlarida iqtisodiyotning yuqori barqaror sur'atlarda o'sishini va makroiqtisodiy muvozanatlilikni ta'minlanganligi ta'kidlab o'tildi.

O’zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi tomonidan tasdiqlangan 2014 yilgi Ish o'rinlari tashkil etish va aholi bandligini ta'minlash dasturiga asosan 980 mingdan ortiq, jumladan, yoshlar, kasb-hunar kollejlari bitiruvchilari uchun yangi ish o'rinlari yaratildi.

Qo'mita a'zolari ish o'rinlari tashkil etish va aholi bandligini ta'minlashda kichik biznes va xususiy tadbirkorlik sohasi muhim ahamiyat kasb etganiga e'tibor qaratdilar. Xususan, 2014 yilda mazkur sohada 480 mingdan ortiq yangi ish o'rni tashkil etildi, yoki bu yaratilgan jami ish o'rinlarining yarmidir. Bugungi kunda iqtisodiyotning ushbu sohasida ish bilan band bo'lgan aholining 76,5 foizdan ziyodi mehnat qilmoqda. 2000 yilda bu ko'rsatkich 49,7 foizni tashkil qilgan.  

Deputatlar iqtisodiyotda 2014 yil davomida erishilgan ijobiy-tarkibiy siljishlar, sifatli o'zgarishlar va tendensiyalar uning barqaror va balansli rivojlanishini ta'minladi, aholi bandligi va daromadining o'sishiga ko'maklashdi, shuningdek, O'zbekiston Respublikasi Davlat byudjetini (Davlat byudjeti) yil boshida belgilangan 1 421,5 mlrd. so'mlik defitsit (YAIMga nisbatan 1 foiz) o'rniga 305,1 mlrd. so'mlik (YAIMga nisbatan 0,2 foiz) profitsit bilan ijro etish imkonini berganiga alohida e'tibor qaratdilar.

Yalpi ichki mahsulotni shakllantirishda kichik biznes va xususiy tadbirkorlik sohasining ulushi 2000 yildan buyon 31 foizdan 56,1 (2013 yilda — 55,8%) foizga, sanoat mahsulotlari ishlab chiqarishda 12,9 foizdan 31,1 (2013 yilda- 28,1%) foizga o'sdi.

2014 yilda tijorat banklari ,tomonidan kichik biznes va xususiy tadbirkorlik subyektlariga 9 trillion so'mdan ortiq yoki 2013 yilga nisbatan 1,3 barobar ko'p, shu jumladan, 2 trillion so'mga yaqin miqdordagi mikrokreditlar ajratildi. Bu o'tgan yilga qaraganda 39 foiz ko'pdir. So'nggi besh yilda kichik biznesni kreditlash hajmi qariyb 5 barobarga ko'paydi.

Takidlanganidek o'tgan yilda ijtimoiy sohani yanada rivojlantirish, mamlakatimiz aholisining daromadlari va turmush darajasini muttasil oshirib borish masalalari Hukumat e'tiborining markazida bo'ldi. Buning natijasida, 2014 yilda xalqimizning real daromadlari 10,2 foizga oshdi, o'rtacha oylik ish haqi, pensiya, ijtimoiy nafaqa va stipendiyalar 23,2 foizga ko'paydi.

Tadbirda 2014 yilda ijtimoiy soha va aholini ijtimoiy himoya qilish xarajatlarini moliyalashtirish uchun Davlat byudjetidan 18 493,8 mlrd. so'm yoki umumiy xarajatlarning 58,8 foizi miqdorida mablag' ajratilganligi va bu xarajatlar YAIMga nisbatan 12,8 foizni tashkil etganligi alohida ko'rsatib o'tildi.

Shuningdek, 2014 yilda sog'liqni saqlash tizimini yanada isloh qilish va rivojlantirish borasidagi ishlar izchil va tizimli asosda davom ettirilgani qo'mita vakillarining e'tiborida bo'ldi. Xususan o'tgan 2014 yilda sog'liqni saqlashni rivojlantirishga Davlat byudjetidan 2013 yilga nisbatan 21,5 foizga ko'p ya'ni 4507,2 mlrd. so'm yoki ijtimoiy sohaga ajratilgan mablaglarning 24,4 foizi yo'naltirigan. 2014 yilda 133 ta tibbiyot muassasasi yangitdan qurildi va rekonstruksiya qilindi.

Yig'ilishda e'tirof etilganidek, Prezidentimiz tomonidan joriy yilga belgilab berilgan ustuvor vazifalarning tizimli joriy etilishi, 2015 yilning birinchi choragida ham mamlakat iqtisodiyotida muhim ijobiy o'zgarishlarni ta'minladi. Jumladan, yalpi ichki mahsulot hajmi 7,5 foizga, sanoat mahsulotlari ishlab chiqarish 7,9 foizga, shu jumladan iste'mol tovarlari ishlab chiqarish hajmi 11,2 foizga, qishloq xo'jaligi mahsulotlari yetishtirish 6,3 foizga, qurilish ishlari hajmi 18,9 foizga o'sdi.

Joriy yilning 1 choragida Davlat byudjetining daromadlari 7 trln. 638,7 mlrd. so'mni, xarajatlari esa 7 trln.615,6 mlrd.so'mni tashkil etdi hamda yalpi ichki mahsulotga nisbatan 0,1 foiz miqsorida profitsit bilan ijro etildi.

O’zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi tomonidan tasdiqlangan 2015 yilgi Ish o'rinlari tashkil etish va aholi bandligini ta'minlash dasturiga asosan 141 mingdan ortiq yangi ish o'rinlari tashkil etildi. Tashkil etilgan ish o'rinlarining 62,6 foizi yoki 88 mingtadan ortig'i qishloq joylariga to’g’ri keldi.

Ijtimoiy xarajatlarning umumiy harajatlardagi ulushi 2015 yilning 1-choragida 56,7 foizni yoki 4319,9 mlrd.so'mni tashkil qilib, YAIMgi ushbu xarajatlarning ulushi 14,1 foiz bo'ldi.

Shu bilan bir qatora hisobot davrlarida ayrim byudjet tashkilotlarida mablag'larning maqsadsiz sarflanishiga, ularning noqonuniy ishlatilishi bilan    - bog'liq     moliyaviy     huquqbuzarliklarga     yo'l     qo'yilayotganligi muhokamalarda deputatlarning diqqat markazida bo'ldi.

Shu bilan birga deputatlar tomonidan byudjetdan ajratilayotgan mablag'larning samarali va maqsadli sarflanishini ta'minlashga mutasaddi vazirliklar va idoralar, hokimliklar mas'uliyatini yanada oshirish, byudjetdan mablag' oluvchi tashkilotlarda moliyaviy intizomga rioya etilishi yuzasidan nazoratni yanada kuchaytirish hamda ular ijrosini to'liq ta'minlash borasida amaliy takliflar bildirildi.

Ushbu masalalarda tegishli - vazirlik, idoralar vakillarining axborotlari tinglandi. Jumladan, Sog'liqni saqlash vazirining "2014 yil va 2015 yil 1-choragida sog'liqni saqlash tizimini yanada isloh qilish va rivojlantirish borasidagi amalga oshirilgan ishlar hamda 2015 yil davomida bajarshshshi lozim bo'lgan vazifalar to'g'risida"gi hamda Pensiya jamg'armasi diretori birinchi o'rinbosarining "2014 yil va 2015 yil 1-chorak yakunlari bo'yicha Byudjetdan tashqari pensiya jamg'armasining daromad va xarajatlarining bajarilishi hamda 2015 yil yakuniga qadar amalga oshirilishi lozim bo'lgan vazifalar to'g'risida"gi axborotlari eshitildi.

Tadbirda deputatlar tomonidan bildirilgan fikr-mulohazalar va takliflar muhokama qilinib, ko'rib chiqilgan masalalar yuzasidan Qo'mitaning tegishli qarori qabul qilindi.

 

UzReport

 

Maqolani ko'chirib olish alt

0
0



Shuningdek o'qing

Barcha yangiliklar

“O‘zmilliybank” AJ ishonchli hamkorlikka doimo tayyor

“O‘zmilliybank” AJ eng yaxshi takliflarni tanlashini ma’lum qiladi

“O‘zmilliybank” AJ eng yaxshi takliflarni tanlashini ma’lum qiladi

"Jamoat nazorati" telegram kanalida joylashtirilgan post yuzasidan Rasmiy munosabat

So'nggi yangiliklardan xabardor bo'ling

Haftasiga bir marta xabar yuboramiz va hech qanday spamlarsiz

Oxirgi yangilanish sanasi: 13.10.2024 06:54:17

O'zbekiston Respublikasi Markaziy bankining 25.12.2021 yildagi 22-sonli litsenziyasi.
© 2024 NBU. Barcha huquqlar himoyalangan.

Яндекс.Метрика

Turli tillarda taqdim etilgan ma'lumotlarda nomuvofiqlik aniqlangan taqdirda, davlat tilidagi variantga amal qilish kerak. Saytdagi ma’lumotlardan foydalanilganda www.nbu.uz veb-saytiga havola qilish majburiy

Texnik yordam NBU

Tarmoq

Xabar yuborildi!

Iltimos, elektron pochta manzilingizga javobni kuting

Mavzular ro'yxatiga qaytish


Правила выдачи кредитов частным лицам
Определение кредитоспособности заемщика
1.1. При выдаче кредита частному лицу банк проводит анализ кредитоспособности заемщика.
1.2. Кредитоспособность заемщика определяется на основании его финансовой и кредитной истории, а также текущей финансовой ситуации.
1.3. Для определения кредитоспособности могут быть использованы следующие критерии
Условия выдачи кредита
При выдаче кредита частному лицу банк устанавливает следующие условия:

  • сумма кредита;
  • процентная ставка;
  • срок погашения кредита;
  • график платежей

Javob qanchalik foydali bo'ldi?

NBU qo‘llab-quvvatlash xizmati

Men sizning virtual yordamchingizman.
Yuklanmoqda...

NBU qo‘llab-quvvatlash xizmati

Выберите интересующую тему

O‘zmilliybankning yordam stoli

Qiziqarli mavzuni tanlang

Kartani blokdan chiqarish uchun karta ochilgan filialga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat etishingiz lozim.
Uzcard kartasi sms xabarnomasi bankomat orqali yoqish mumkun. Humo kartasining sms xabarnomasi karta ochilgan filial orqali yoqiladi.
Milliy va xorijiy valyutadagi barcha kartalarga Milliy ilova yordamida masofadan turib buyurtma berishingiz mumkin.
  • Agar Siz kartangizning PIN-kodini unutgan bo’lsangiz karta ochilgan bank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz lozim.
  • Kartangiz (UzCard/HUMO) yo’qolganda bankning “Milliy” ilovasi orqali o’zingiz bloklashingiz yoki bankning (78) 148- 00 10 raqamiga qo’ng’iroq qilib operatorlardan kartani bloklashini so’rashingiz mumkin.
Identifikatsiya qilish jarayoni masofadan turib, bevosita Milliy ilovasining o‘zida amalga oshiriladi. Buning uchun ilovaning asosiy ekranida yuqori chap burchakdagi photo_2023-04-28_11-16-22.jpg belgini bosing va menyudan "Identifikatsiya" opsiyasini tanlang va uning barcha bosqichlaridan o'ting.
  • Milliy ilovada ro’yhatdan o’tgan raqamni o’zgartirish uchun o’zingizga qulay bo’lgan O’zmilliybank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz mumkin.
  • Elektron hamyon- pul mablag’larni saqlash, shuningdek, hisobiga yoki bank kartasiga ilova orqali pul o’tkazish imkonini beruvchi tizim.
  • Parolni tiklash orqali “maxfiy savolga javob”ni kiritasiz.
Milliy bankda hozirda “Western Union”, “MoneyGram”, “Золотая Корона”, “Asia Express”, “Contact”, “Юнистрим”, “Swift” hamda “Сбер Банк” xalqaro pul o’tkazmalari mavjud.
Milliy mobil ilovasi foydalanuvchilari Rossiyadan pul o‘tkazmalarni "Sberbank onlayn" servisi yordamida milliy valyutadagi elektron hamyonga, Milliy bankning UzCard yoki HUMO kartasiga olishi mumkin.

O‘tkazma rublda amalga oshiriladi- elektron hamyonga yoki kartaga kelib tushishida u avtomatik tarzda so‘mga konvertatsiya qilinadi. Qo’shimcha komissiyalar undirilmaydi.
  • Visa Direct - “Milliy” mobil ilovasi orqali dunyoning 50 dan ortiq mamlakatlariga, shu jumladan O'zbekiston banklarining Visa kartalariga mablag' yuborish xizmati hisoblanadi.
  • shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat
  • o’tkazma nazorat raqami
  • jo’natuvchining ism Sharifi
  • jo’natuvchining mamlakati
  • kutilayotgan pul miqdori
  • NBFAUZ2X
O'zmilliybank omonatlarini “Milliy” ilova orqali masofadan ochish, to’ldirish va mustaqil monitoring qilish imkoniyatlarii mavjud.
  • Omonatingizni tasarruf etish huquqini uchinchi shaxsga berish uchun Notarial idora orqali tasdiqlangan ishonchnoma bo’lishi lozim.
  • Yo’q. Onlayn omonat ilova orqali yopiladi.
  • Kapitalizatsiya bu hisoblangan foizlarni omonatning asosiy summasiga qo’shish.
  • Ularda pul mablag’lari uchun qat’iy belgilangan muddat mavjud emas va omonatchi istalgan vaqtda o’z mablag’larini olishi mumkin.
- Ta’sischi, direktor, bosh buxgalter pasporti;
- Direktorni tayinlash to‘g‘risida buyruq;
- Guvohnoma (Sertifikat);
- Ta’sischilarning qarori;
- Litsenziyalar;
- Garov kadastri/texnik pasporti;
- Garovnning fotosuratlari; 
- Yetkazib beruvchi bilan shartnoma;
- Ijara kelishuvi/biznes yuritilayotgan
faoliyat manziliga mulkchilik huquqlari to‘g‘risida guvohnoma nusxasi;

Mazkur ro‘yxat kreditlash masalasini ko‘rib chiqish uchun yakuniy hisoblanmaydi, va Bank xodimlari ko‘rib chiqilayotgan loyihaga taalluqli boshqa ma’lumotlarni va hujjatlarni so‘rab olishi mumkin.
Arizani ko'rib chiqish muddati taqdim etilgan hujjatlarning to‘laligiga bog‘liq holda 1 kundan 3 kungacha egallaydi.
Kredit uchun ta’minotlarning har xil turlari, jumladan, ko‘chmas mulk, avtotransport garovi, hamda jismoniy yoki yuridik shaxslarning kafolatlari qabul qilinadi.
Jarima sanksiyalarisiz kreditni muddatidan oldin so'ndirish imkoni mavjud.
Ariza berish paytida korxonani ro'yxatdan o'tkazish muddati 6 oydan ortiq bo'lishi kerak.
Kredit bo‘yicha asosiy foizdan tashqari, garovni sug‘urtalash va uni rasmiylashtirishga xarajatlar yuzaga kelishi mumkin.  Biroq, yashirin xarajatlar ko‘zda tutilmagan
- Kompaniyaning ta'sis hujjatlari (ustav, ro'yxatdan o'tish to'g'risidagi guvohnoma).
- Kompaniya vakillarining vakolatlarini tasdiqlovchi hujjatlar.
- Sotib olinayotgan avtomobil uchun shartnoma.
- Garov mulkiga egalik huquqini tasdiqlovchi hujjatlar (agar garov talab etilsa).
- Professional maslahat va qo'llab-quvvatlash: Mutaxassislar rasmiylashtirishning barcha bosqichlarida professional maslahat va yordam ko'rsatishga tayyor va mijozlarga taklif etilayotgan kredit mahsulotlaridan maksimal darajada foydalanishga yordam beradi.
- Kreditning maqbul muddati va miqdorini tanlash imkoniyati.
- Rasmiylashtirishning soddaligi: Hujjatlarga minimal talablar va arizalarni ko'rib chiqishning tezkor jarayoni.
- Biznesni qo'llab-quvvatlash: Avtoparkni yangilashga yordam beradigan moliyalashtirish
Milliy bank arizalarni ko'rib chiqishning tez va samarali jarayonini ta'minlashga intiladi. Yuridik shaxslar uchun avtokredit olishga arizani ko'rib chiqishning o'rtacha muddati 3 dan 5 ish kunigacha.
Garov sotib olinayotgan yangi avtomobil bo'lishi mumkin.
Rasmiy dilerlardan yangi avtomobillarni sotib olish imkoniyati.
Kredit uchun ta’minotlarning har xil turlari, jumladan, ko‘chmas mulk, avtotransport garovi, hamda jismoniy yoki yuridik shaxslarning kafolatlari qabul qilinadi.
- Ta’sischi, direktor, bosh buxgalter pasporti;
- Direktorni tayinlash to‘g‘risida buyruq;
- Guvohnoma (Sertifikat);
- Ta’sischilarning qarori;
- Litsenziyalar;
- Garov kadastri/texnik pasporti;
- Garovnning fotosuratlari; 
- Yetkazib beruvchi bilan shartnoma;
- Ijara kelishuvi/biznes yuritilayotgan
faoliyat manziliga mulkchilik huquqlari to‘g‘risida guvohnoma nusxasi;

Mazkur ro‘yxat kreditlash masalasini ko‘rib chiqish uchun yakuniy hisoblanmaydi, va Bank xodimlari ko‘rib chiqilayotgan loyihaga taalluqli boshqa ma’lumotlarni va hujjatlarni so‘rab olishi mumkin.
Jarima sanksiyalarisiz kreditni muddatidan oldin so'ndirish imkoni mavjud.
Korxonani ro‘yxatdan o‘tkazilgan muddati 1 yildan ortiq bo‘lishi kerak.
Kredit bo‘yicha asosiy foizdan tashqari, garovni sug‘urtalash va uni rasmiylashtirishga xarajatlar yuzaga kelishi mumkin.  Biroq, yashirin xarajatlar ko‘zda tutilmagan
Arizani ko'rib chiqish muddati taqdim etilgan hujjatlarning to‘laligiga bog‘liq holda 1 kundan 3 kungacha egallaydi.

Sizning xabaringiz muvaffaqiyatli yuborildi

Mutaxassisimiz sizga ish kuni davomida javob beradi. COVID-19 pandemiyasi davrida so’rovlarning ko’pligi sababli murojaatlarga javob berilishida kechikish holatlari vujudga kelishi mumkin.

Xizmat sifatini yaxshilashda ishtirok eting
Iltimos, 3 ta savolga javob bering
So'rovnomaga o'tish