Kuch ishonchda

Background
Visa Direct
Maxsus sa’y-harakatlarsiz darhol o‘tkazmalar!
Batafsil
Background
Ta'lim krediti
Kunduzgi, kechki, sirtqi ta'lim shakllari uchun kredit
Batafsil
1344
+998 78 148 00 10 Aloqa markazi:
Ish vaqti soat 9:00 dan 21:00 gacha
NBU ijtimoiy tarmoqlarda:

Oliy Majlis Qonunchilik palatasi Davlat byudjetining va davlat maqsadli jamg'armalari byudjetlarining 2015-yil birinchi yarim yilligidagi ijrosi to'g'risidagi hisobotni tasdiqladi

15.09.2015 2461

Joriy yilning 15-sentyabr kuni O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining navbatdagi majlisi bo'lib o'tdi.  Unda deputatlar, tegishli vazirlik va idoralarning rahbarlari, ekspertlar, ommaviy axborot vositalari vakillari ishtirok etdi.

Deputatlar mamlakatimiz Konstitutsiyasida Qonunchilik palatasiga berilgan vakolatlarga muvofiq Vazirlar Mahkamasining O'zbekiston Respublikasi Davlat byudjetining va davlat maqsadli jamg'armalari byudjetlarining 2015-yil birinchi yarim yilligidagi ijrosi to'g'risidagi hisobotini batafsil ko'rib chiqishdi.

Taqdim etilgan hisobot Oliy Majlis Qonunchilik palatasining qo'mitalarida Vazirlar Mahkamasi, vazirlik va idoralar, nodavlat notijorat tashkilotlarining vakillari, soha ekspertlari, OAV ishtirokida dastlabki tarzda ko'rib chiqildi. Siyosiy partiyalar fraksiyalarida keng tahliliy ishlar o'tkazilgan bo'lib, bu deputatlarga elektorat manfaatlari va dasturiy maqsadlardan kelib chiqqan holda mamlakatimiz bosh moliyaviy hujjati ijrosining borishiga nisbatan o'zlarining qat'iy nuqtai-nazarini ishlab chiqish imkonini berdi.

Majlisda O'zbekiston Respublikasi Moliya vazirining o'rinbosari M.Mirzayev ushbu masala yuzasidan  ma'ruza bilan so'zga chiqdi.

O'zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan mamlakatimiz Hukumatining joriy yil              16-yanvarida bo'lib o'tgan majlisida belgilangan 2015-yilgi iqtisodiy dasturning eng muhim vazifalari va ustuvor yo'nalishlarining amalga oshirilishi, shuningdek iqtisodiyot tarmoqlari va sohalarini rivojlantirishning o'rta muddatli dasturlarini amalga oshirishni davom ettirish birinchi yarim yillikda asosiy makroiqtisodiy ko'rsatkichlar ijobiy dinamikasi saqlab qolinishini hamda iqtisodiyot tarmoqlari va sohalarining yanada muvozanatli rivojlanishi uchun mustahkam asos yaratilishini ta'minlaganligi ta'kidlandi.

Chunonchi, joriy yilning birinchi yarim yilligi bo'yicha mamlakat yalpi ichki mahsulotining (YAIM) o'sishi 8,1 foizni tashkil etdi, sanoat mahsuloti ishlab chiqarish hajmi ham 8,1 foizga oshdi. Inflyatsiya darajasi prognoz ko'rsatkichlaridan oshmadi. Bunda makroiqtisodiy barqarorlikni yanada mustahkamlashda tashqi savdo aylanmasining  ijobiy saldosi kuzatildi.

Chuqur o'ylangan, puxta pul-kredit va soliq-byudjet siyosatining amalga oshirilganligi Davlat byudjeti daromad qismining prognoz ko'rsatkichlariga nisbatan 100,3 foizga ijrosini ta'minlab, bu YAIMga nisbatan 23,6 foizni tashkil etdi. Davlat byudjetining harajatlari YAIMga nisbatan 23,4 foizni tashkil etib, bu O'zbekiston Respublikasi Davlat byudjetini YAIMga nisbatan 0,2 foiz profitsit bilan bajarish imkonini berdi.

Byudjet siyosatining ijtimoiy yo'naltirilganligi saqlab qolinmoqda: harajatlar qismining            9,2 foizi ijtimoiy sohani rivojlantirishga yo'naltirilgan.

Hisobotni har tomonlama muhokama qilish chog'ida Qonunchilik palatasidagi siyosiy partiyalar fraksiyalari, O'zbekiston ekologik harakatidan deputatlar guruhi vakillari tomonidan eshitilgan hisobot yuzasidan fikrlar bildirildi.

Xususan, Tadbirkorlar va ishbilarmonlar harakati — O'zbekiston Liberal-demokratik partiyasidan so'zga chiqqan deputatlar mamlakatimiz iqtisodiyotida amalga oshirilayotgan islohotlarning samaradorligini qayd etib, iqtisodiyotning barqaror o'sishi sur'atlarini ta'minlashda, binobarin, davlat g'aznasini ham ko'paytirishda kichik biznes va xususiy tadbirkorlikning tobora oshib borayotgan rolini ta'kidladilar. Soliq yuki ancha kamayib borayotganligi sharoitida kichik korxonalar va mikrofirmalardan yagona soliq to'lovi tushumlari o'tgan yilning tegishli davriga nisbatan 22,8 foizga oshdi. Bu tatbiq etilayotgan soliq imtiyozlari va preferensiyalar samaradorligidan guvohlik beradi.

Shu bilan birga, davlat organlari mansabdor shaxslarining tadbirkorlik sohasidagi qonun hujjatlarini ijro etishlari ustidan nazoratni kuchaytirish zarurligi ta'kidlab o'tildi. Bu ayniqsa

O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2015-yil 15-maydagi Farmoni asosida «O'zbekiston Respublikasining ayrim qonun hujjatlariga xususiy mulkni, tadbirkorlik subyektlarini ishonchli himoya qilishni yanada kuchaytirishga, ularni jadal rivojlantirish yo'lidagi to'siqlarni bartaraf etishga qaratilgan o'zgartish va qo'shimchalar kiritish to'g'risida»gi Qonun qabul qilinganligi munosabati bilan dolzarb ahamiyat kasb etadi. Qonun qoidalarini tushuntirish bo'yicha ishlarni amalga oshirish, tadbirkorlarni soliq solish tartibi va soliqqa oid huquqbuzarliklar uchun mas'uliyatini liberallashtirishdagi o'zgarishlar to'g'risida o'z vaqtida xabardor qilish  zarur.

O'zbekiston «Milliy tiklanish» demokratik partiyasi fraksiyasi a'zolari o'z saylovoldi dasturidan kelib chiqqan holda, eksport qiluvchi korxonalarni har tomonlama qo'llab-quvvatlash va eksportni diversifikatsiyalash, mamlakatimizda ishlab chiqilgan mahsulotni sotish uchun yangi bozorlarni o'zlashtirish bo'yicha qabul qilingan chora-tadbirlarning yuqori natijalariga alohida e'tibor qaratdilar. Korxonalar raqobatbardoshligini oshirish, tashqi bozorlarda xaridorgir bo'lgan mahsulot chiqarish bo'yicha yangi quvvatlarni yurgizishni rag'batlantirish yuzasidan qabul qilingan choralar natijasida yil boshidan eksport faoliyatiga yana 493 ta korxona jalb qilindi.  168 ta yangi turdagi tovarlarning eksporti amalga oshirildi. 255 ming tonna meva-sabzavot mahsuloti eksport qilindi, eksport hajmi 7,4 foizga oshdi.

O'zbekiston Xalq-demokratik partiyasi fraksiyasidan so'zga chiqqanlar 2015-yil birinchi yarim yilligida Davlat byudjeti mablag'larining qariyb 60 foizi ijtimoiy sohaga yo'naltirilganligiga majlis ishtirokchilarining diqqatini qaratdilar. Bunda O'zXDP aholini manzili ijtimoiy himoya qilishni ta'minlash, ijtimoiy qo'llab-quvvatlash tizimini yanada rivojlantirish tarafdori ekanligi ta'kidlandi.

Iqtisodiyotdagi ijobiy-tarkibiy siljishlar, sifatli o'zgarishlar va tendensiyalar, balansli rivojlanish aholi bandligining o'sishiga imkon berdi. Yangi ish o'rinlari yaratish va aholi bandligini ta'minlash dasturini tizimli amalga oshirish natijasida 2015-yilning birinchi yarim yilligida   441,8 ming yangi ish o'rinlari yaratildi, shundan  274,9 ming ish o'rni yoki 62,2 foizi qishloq joylarida yaratildi. O'zXDP fraksiyasi a'zolari bundan buyon ham kasb-hunar kollejlari bitiruvchilarini ishga joylashtirish, ushbu jarayon ustidan nazoratni kuchaytirish masalasi dolzarb ekanligini ta'kidladilar. Aholi bandligiga ko'maklashish jamg'armasi mablag'larining samaradorligini va maqsadli ishlatilishini ta'minlash bo'yicha qo'shimcha choralar ko'rish muhimligi ham ta'kidlab o'tildi.

O'zbekiston “Adolat” Sotsial-demokratik partiyasi fraksiyasi a'zolarining fikricha, hisobot davrida ta'lim va sog'liqni saqlash borasidagi xarajatlar ijtimoiy soha xarajatlari tarkibida hamon ko'proq qismni tashkil qilmoqda. Bunda aholini ijtimoiy qo'llab-quvvatlash va farovonligini oshirishga Davlat byudjetidan 1049,8 milliard so'm ajratildi. “Keksalarni e'zozlash yili” Davlat dasturida nazarda tutilgan tadbirlarni faol amalga oshirish ijtimoiy himoyani kuchaytirish, ayniqsa keksalarning, jismoniy imkoniyati cheklangan shaxslarning ijtimoiy himoyasini kuchaytirish imkonini berdi. Joriy yilning birinchi yarim yilligida Davlat dasturini amalga oshirishga 1,5 trln.so'm, shuningdek 37 mln AQSH dollaridan ortiq mablag' yo'naltirildi.

O'zbekiston ekologik harakati deputatlari guruhi a'zolari ta'kidlaganlaridek, atrof muhitni va aholi salomatligini muhofaza qilish davlat siyosatining ustuvor yo'nalishlari qatoriga kiradi. Bu atmosfera havosini, suv va yer resurslarini, hayvonot va o'simlik dunyosini muhofaza qilish bo'yicha tadbirlarni amalga oshirish imkonini berdi. Tozalash inshootlarini qurish va ta'mirlash ishlari amalga oshirildi. Aholining sifatli ichimlik suvidan foydalana olishini oshirish va aholi punktlarining sanitariya holatini yaxshilash bo'yicha chora-tadbirlar izchil amalga oshirilmoqda. Yilning o'tgan davrida xalqaro moliya institutlari mablag'lari hisobidan 48,6 million AQSH dollari va Davlat byudjetidan 191,2 milliard so'm mablag' o'zlashtirildi.

Muhokama chog'ida bildirilgan fikr-mulohazalarni hisobga olgan holda Oliy Majlis Qonunchilik palatasi O'zbekiston Respublikasi Davlat byudjetining va davlat maqsadli jamg'armalari byudjetlarining 2015 yil birinchi yarim yilligidagi ijrosi to'g'risidagi hisobotni tasdiqladi hamda tegishli qaror qabul qildi.

 

UzReport




Shuningdek o'qing

Barcha yangiliklar

Hurmatli "O‘zmilliybank" AJ mijozlari

“O‘zmilliybank” AJ: jamoat transporti aholi xizmatida

“O‘zmilliybank”AJ aholiga qulaylik yaratish tarafdori

“O‘zmilliybank”AJ: korrupsiyaga qarshi birgalikda kurashamiz

So'nggi yangiliklardan xabardor bo'ling

Haftasiga bir marta xabar yuboramiz va hech qanday spamlarsiz

Oxirgi yangilanish sanasi: 14.12.2024 09:37:55

O'zbekiston Respublikasi Markaziy bankining 25.12.2021 yildagi 22-sonli litsenziyasi.
© 2024 NBU. Barcha huquqlar himoyalangan.

Яндекс.Метрика

Turli tillarda taqdim etilgan ma'lumotlarda nomuvofiqlik aniqlangan taqdirda, davlat tilidagi variantga amal qilish kerak. Saytdagi ma’lumotlardan foydalanilganda www.nbu.uz veb-saytiga havola qilish majburiy

Texnik yordam NBU

Tarmoq

Xabar yuborildi!

Iltimos, elektron pochta manzilingizga javobni kuting

Mavzular ro'yxatiga qaytish


Правила выдачи кредитов частным лицам
Определение кредитоспособности заемщика
1.1. При выдаче кредита частному лицу банк проводит анализ кредитоспособности заемщика.
1.2. Кредитоспособность заемщика определяется на основании его финансовой и кредитной истории, а также текущей финансовой ситуации.
1.3. Для определения кредитоспособности могут быть использованы следующие критерии
Условия выдачи кредита
При выдаче кредита частному лицу банк устанавливает следующие условия:

  • сумма кредита;
  • процентная ставка;
  • срок погашения кредита;
  • график платежей

Javob qanchalik foydali bo'ldi?

NBU qo‘llab-quvvatlash xizmati

Men sizning virtual yordamchingizman.
Yuklanmoqda...

NBU qo‘llab-quvvatlash xizmati

Выберите интересующую тему

O‘zmilliybankning yordam stoli

Qiziqarli mavzuni tanlang

Kartani blokdan chiqarish uchun karta ochilgan filialga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat etishingiz lozim.
Uzcard kartasi sms xabarnomasi bankomat orqali yoqish mumkun. Humo kartasining sms xabarnomasi karta ochilgan filial orqali yoqiladi.
Milliy va xorijiy valyutadagi barcha kartalarga Milliy ilova yordamida masofadan turib buyurtma berishingiz mumkin.
  • Agar Siz kartangizning PIN-kodini unutgan bo’lsangiz karta ochilgan bank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz lozim.
  • Kartangiz (UzCard/HUMO) yo’qolganda bankning “Milliy” ilovasi orqali o’zingiz bloklashingiz yoki bankning (78) 148- 00 10 raqamiga qo’ng’iroq qilib operatorlardan kartani bloklashini so’rashingiz mumkin.
Identifikatsiya qilish jarayoni masofadan turib, bevosita Milliy ilovasining o‘zida amalga oshiriladi. Buning uchun ilovaning asosiy ekranida yuqori chap burchakdagi photo_2023-04-28_11-16-22.jpg belgini bosing va menyudan "Identifikatsiya" opsiyasini tanlang va uning barcha bosqichlaridan o'ting.
  • Milliy ilovada ro’yhatdan o’tgan raqamni o’zgartirish uchun o’zingizga qulay bo’lgan O’zmilliybank filialiga shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat bilan murojaat qilishingiz mumkin.
  • Elektron hamyon- pul mablag’larni saqlash, shuningdek, hisobiga yoki bank kartasiga ilova orqali pul o’tkazish imkonini beruvchi tizim.
  • Parolni tiklash orqali “maxfiy savolga javob”ni kiritasiz.
Milliy bankda hozirda “Western Union”, “MoneyGram”, “Золотая Корона”, “Asia Express”, “Contact”, “Юнистрим”, “Swift” hamda “Сбер Банк” xalqaro pul o’tkazmalari mavjud.
Milliy mobil ilovasi foydalanuvchilari Rossiyadan pul o‘tkazmalarni "Sberbank onlayn" servisi yordamida milliy valyutadagi elektron hamyonga, Milliy bankning UzCard yoki HUMO kartasiga olishi mumkin.

O‘tkazma rublda amalga oshiriladi- elektron hamyonga yoki kartaga kelib tushishida u avtomatik tarzda so‘mga konvertatsiya qilinadi. Qo’shimcha komissiyalar undirilmaydi.
  • Visa Direct - “Milliy” mobil ilovasi orqali dunyoning 50 dan ortiq mamlakatlariga, shu jumladan O'zbekiston banklarining Visa kartalariga mablag' yuborish xizmati hisoblanadi.
  • shaxsingizni tasdiqlovchi hujjat
  • o’tkazma nazorat raqami
  • jo’natuvchining ism Sharifi
  • jo’natuvchining mamlakati
  • kutilayotgan pul miqdori
  • NBFAUZ2X
O'zmilliybank omonatlarini “Milliy” ilova orqali masofadan ochish, to’ldirish va mustaqil monitoring qilish imkoniyatlarii mavjud.
  • Omonatingizni tasarruf etish huquqini uchinchi shaxsga berish uchun Notarial idora orqali tasdiqlangan ishonchnoma bo’lishi lozim.
  • Yo’q. Onlayn omonat ilova orqali yopiladi.
  • Kapitalizatsiya bu hisoblangan foizlarni omonatning asosiy summasiga qo’shish.
  • Ularda pul mablag’lari uchun qat’iy belgilangan muddat mavjud emas va omonatchi istalgan vaqtda o’z mablag’larini olishi mumkin.
- Ta’sischi, direktor, bosh buxgalter pasporti;
- Direktorni tayinlash to‘g‘risida buyruq;
- Guvohnoma (Sertifikat);
- Ta’sischilarning qarori;
- Litsenziyalar;
- Garov kadastri/texnik pasporti;
- Garovnning fotosuratlari; 
- Yetkazib beruvchi bilan shartnoma;
- Ijara kelishuvi/biznes yuritilayotgan
faoliyat manziliga mulkchilik huquqlari to‘g‘risida guvohnoma nusxasi;

Mazkur ro‘yxat kreditlash masalasini ko‘rib chiqish uchun yakuniy hisoblanmaydi, va Bank xodimlari ko‘rib chiqilayotgan loyihaga taalluqli boshqa ma’lumotlarni va hujjatlarni so‘rab olishi mumkin.
Arizani ko'rib chiqish muddati taqdim etilgan hujjatlarning to‘laligiga bog‘liq holda 1 kundan 3 kungacha egallaydi.
Kredit uchun ta’minotlarning har xil turlari, jumladan, ko‘chmas mulk, avtotransport garovi, hamda jismoniy yoki yuridik shaxslarning kafolatlari qabul qilinadi.
Jarima sanksiyalarisiz kreditni muddatidan oldin so'ndirish imkoni mavjud.
Ariza berish paytida korxonani ro'yxatdan o'tkazish muddati 6 oydan ortiq bo'lishi kerak.
Kredit bo‘yicha asosiy foizdan tashqari, garovni sug‘urtalash va uni rasmiylashtirishga xarajatlar yuzaga kelishi mumkin.  Biroq, yashirin xarajatlar ko‘zda tutilmagan
- Kompaniyaning ta'sis hujjatlari (ustav, ro'yxatdan o'tish to'g'risidagi guvohnoma).
- Kompaniya vakillarining vakolatlarini tasdiqlovchi hujjatlar.
- Sotib olinayotgan avtomobil uchun shartnoma.
- Garov mulkiga egalik huquqini tasdiqlovchi hujjatlar (agar garov talab etilsa).
- Professional maslahat va qo'llab-quvvatlash: Mutaxassislar rasmiylashtirishning barcha bosqichlarida professional maslahat va yordam ko'rsatishga tayyor va mijozlarga taklif etilayotgan kredit mahsulotlaridan maksimal darajada foydalanishga yordam beradi.
- Kreditning maqbul muddati va miqdorini tanlash imkoniyati.
- Rasmiylashtirishning soddaligi: Hujjatlarga minimal talablar va arizalarni ko'rib chiqishning tezkor jarayoni.
- Biznesni qo'llab-quvvatlash: Avtoparkni yangilashga yordam beradigan moliyalashtirish
Milliy bank arizalarni ko'rib chiqishning tez va samarali jarayonini ta'minlashga intiladi. Yuridik shaxslar uchun avtokredit olishga arizani ko'rib chiqishning o'rtacha muddati 3 dan 5 ish kunigacha.
Garov sotib olinayotgan yangi avtomobil bo'lishi mumkin.
Rasmiy dilerlardan yangi avtomobillarni sotib olish imkoniyati.
Kredit uchun ta’minotlarning har xil turlari, jumladan, ko‘chmas mulk, avtotransport garovi, hamda jismoniy yoki yuridik shaxslarning kafolatlari qabul qilinadi.
- Ta’sischi, direktor, bosh buxgalter pasporti;
- Direktorni tayinlash to‘g‘risida buyruq;
- Guvohnoma (Sertifikat);
- Ta’sischilarning qarori;
- Litsenziyalar;
- Garov kadastri/texnik pasporti;
- Garovnning fotosuratlari; 
- Yetkazib beruvchi bilan shartnoma;
- Ijara kelishuvi/biznes yuritilayotgan
faoliyat manziliga mulkchilik huquqlari to‘g‘risida guvohnoma nusxasi;

Mazkur ro‘yxat kreditlash masalasini ko‘rib chiqish uchun yakuniy hisoblanmaydi, va Bank xodimlari ko‘rib chiqilayotgan loyihaga taalluqli boshqa ma’lumotlarni va hujjatlarni so‘rab olishi mumkin.
Jarima sanksiyalarisiz kreditni muddatidan oldin so'ndirish imkoni mavjud.
Korxonani ro‘yxatdan o‘tkazilgan muddati 1 yildan ortiq bo‘lishi kerak.
Kredit bo‘yicha asosiy foizdan tashqari, garovni sug‘urtalash va uni rasmiylashtirishga xarajatlar yuzaga kelishi mumkin.  Biroq, yashirin xarajatlar ko‘zda tutilmagan
Arizani ko'rib chiqish muddati taqdim etilgan hujjatlarning to‘laligiga bog‘liq holda 1 kundan 3 kungacha egallaydi.

Sizning xabaringiz muvaffaqiyatli yuborildi

Mutaxassisimiz sizga ish kuni davomida javob beradi. COVID-19 pandemiyasi davrida so’rovlarning ko’pligi sababli murojaatlarga javob berilishida kechikish holatlari vujudga kelishi mumkin.

Xizmat sifatini yaxshilashda ishtirok eting
Iltimos, 3 ta savolga javob bering
So'rovnomaga o'tish