The power of trust

Background
Student loan
Credit for full-time, evening, correspondence forms of education
More details
Background
Auto Payment
Enjoy your free time!
More details
Accessibility
View:
Font size:
1344
+998 78 148 00 10 Call Centre:
Operating hours from 9 AM to 9 PM
NBU in social networks:

9 oy yakunlari bo'yicha O'zbekiston iqtisodiyoti 8% ga o'sdi

20.10.2015 3070

2015-yil 19-oktabrda Vazirlar Mahkamasining joriy yilning 9 oyida respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish yakunlari, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Islom Karimov tomonidan shu yil 16-yanvarda respublika Hukumatining majlisida belgilab berilgan 2015-yilgi iqtisodiy dasturning eng muhim yo‘nalishlari va ustuvor vazifalari amalga oshirilishini tahlil qilishga bag‘ishlangan majlisi bo‘lib o‘tdi.

Majlisda mamlakatni rivojlantirishning asosiy makroiqtisodiy ko‘rsatkichlari hamda islohotlarni yanada chuqurlashtirish va iqtisodiyotni tarkibiy qayta o‘zgartirish, sanoat tarmoqlarini texnik yangilash va diversifikatsiyalash, muhandislik-kommunikatsiya va yo‘l-transport infratuzilmasini jadal rivojlantirish, shu asosda mamlakat iqtisodiyotining raqobatbardoshligini oshirish va mahalliy ishlab chiqaruvchilarning jahon bozorlaridagi mavqeini mustahkamlash yuzasidan amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarning natijalari har tomonlama ko‘rib chiqildi va chuqur tahlil qilindi. Aholi bandligini ta’minlash, odamlarning farovonligini, turmushi sifati va darajasini oshirish masalalari ham majlis qatnashchilarining diqqat-e’tibori markazida bo‘ldi.

Bugungi kunda butun jahonda rivojlanishning “o‘zbek modeli” sifatida e’tirof etilgan mashhur besh tamoyilga asoslangan chuqur va puxta o‘ylangan strategiyani izchil va aniq maqsadni ko‘zlab amalga oshirish tufayli jahonda davom etayotgan iqtisodiy inqirozga qaramay, O‘zbekistonda makroiqtisodiy barqarorlik va iqtisodiy o‘sishning yuqori sur’atlari ta’minlanayotganligi qayd etildi. Mamlakatimiz bugungi kunda iqtisodiyoti jadal rivojlanayotgan davlatlar orasida jahonda beshinchi o‘rinni egallab turganligi va bu xalqaro hamjamiyat va xalqaro moliya institutlari tomonidan munosib ravishda yuqori baholanmoqda. Joriy yilning 9 oyi yakunlari bo‘yicha mamlakatning yalpi ichki mahsuloti 8,0 foizga o‘sdi. Davlat byudjeti profitsit bilan ijro etildi. Inflatsiya darajasi prognoz parametrlardan oshmadi.

Ayniqsa, qishloq joylarda mahalliy iste’mol tovarlari ishlab chiqarishni, xizmatlar va servis sohasini rivojlantirishni har tomonlama qo‘llab-quvvatlash, shuningdek, ichki talabni muvozanatli rag‘batlantirish chora-tadbirlari amalga oshirilishini davom ettirish iste’mol tovarlari ishlab chiqarish hajmlari – 10,1 foizga, chakana tovar aylanmasi – 15,0 foizga va xizmatlar ko‘rsatish – 12,9 foizga o‘sishiga ko‘maklashdi.

Qishloq xo‘jaligi mahsulotlari hajmlari o‘sishi 6,6 foizga ta’minlandi. Joriy yildagi noqulay ob-havo sharoitlariga qaramay, dehqonlarning fidokorona mehnati va omilkorligi tufayli qishloq xo‘jaligi mahsulotlarining mo‘l hosili yetishtirildi va yig‘ib olindi. Qishloqning qiyofasini tubdan yaxshilash choralari faol amalga oshirilmoqda, yangi qishloq massivlari qurilishida zamonaviy namunaviy loyihalar bo‘yicha 9,3 mingta yakka tartibdagi uy-joy foydalanishga topshirildi.

Xususiy mulkni, kichik biznes va xususiy tadbirkorlikni ishonchli himoya qilishni ta’minlash yuzasidan qabul qilingan chora-tadbirlar dasturini izchil amalga oshirish kichik biznesning 21,4 mingta, yoki 2014-yilning shu davridagiga qaraganda 6,0 foiz ko‘p yangi subyektini tashkil etishga ko‘maklashdi. Kichik biznes subyektlariga davlat mulkining 17,8 mingta foydalanilmayotgan obyektlari ijaraga berildi, umumiy summasi 9,6 trillion so‘m bank kreditlari va mikrokreditlar ajratildi. Natijada sanoat ishlab chiqarishida, investitsiyalarda, eksportda va aholi bandligida kichik biznesning ulushi va roli uzluksiz o‘sishi ta’minlanmoqda.

Aholi turmushi sifati va darajasini yanada oshirish yo‘li davom ettirildi. 748,7 mingta yangi ish o‘rinlari, shu jumladan, qishloq joylarda 451,6 mingta yangi ish o‘rni tashkil etildi. Joriy yilning 1-sentabridan boshlab byudjet sohasi xodimlarining ish haqi, pensiyalar, nafaqalar va stipendiyalar miqdorlari 1,1 marotaba oshirildi. "Keksalarni e’zozlash yili" Davlat dasturi doirasida keksalarni har tomonlama qo‘llab-quvvatlash va ularni ijtimoiy muhofaza qilishni kuchaytirish tadbirlarini amalga oshirish davom ettirilmoqda, ushbu tadbirlarni moliyalashtirishga barcha manbalar hisobidan 2,0 trillion so‘mdan ko‘proq mablag‘ yo‘naltirildi.

Majlisning kun tartibidagi masalalarni muhokama qilish davomida 2015-yilda sanoat mahsuloti ishlab chiqarishning prognoz parametrlariga va uni diversifikatsiyalashga so‘zsiz erishishni ta’minlash, shuningdek, 2016-yilda iqtisodiyot tarmoqlarining barqaror rivojlanishi uchun mustahkam asos yaratish yuzasidan qo‘shimcha chora-tadbirlarni ishlab chiqishga alohida e’tibor qaratildi. Sanoat tarmoqlarini rivojlantirish, diversifikatsiyalash va modernizatsiyalash borasida ko‘rilayotgan dasturiy chora-tadbirlar sanoat ishlab chiqarishi hajmlarining 7,3 foizga o‘sishini ta’minlaganligi qayd etildi.

Vazirlar Mahkamasining komplekslari, vazirliklar, idoralar, xo‘jalik birlashmalari, yirik korxonalar va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlari oldiga joriy yil yakunlari bo‘yicha sanoat mahsuloti ishlab chiqarishning prognoz parametrlariga erishishni ta’minlaydigan barcha mavjud manbalarni va o‘sish rezervlarini safarbar etish yuzasidan aniq vazifalar qo‘yildi. Boshqaruv tizimi samaradorligini, eng avvalo, korporativ boshqaruv samaradorligini oshirishda mamlakatimiz Prezidentining qarori bilan tashkil etilgan Korporativ boshqaruv ilmiy-ta’lim markaziga muhim o‘rin yuklanganligi qayd etildi.

“Buyurtmalar portfeli” o‘z vaqtida shakllantirilishi, 2016-yil ishlab chiqarishining prognozlashtirilayotgan hajmlari uchun xomashyo va materiallarni, eng avvalo IX Xalqaro sanoat yarmarkasi va Kooperatsiya birjasini o‘tkazish davomida xarid qilishga shartnomalar tuzish, shuningdek, XI Xalqaro O‘zbekiston paxta va to‘qimachilik yarmarkasida tuzilgan shartnomalarni amalga oshirishda xo‘jalik birlashmalari va yirik korxonalar rahbarlarining shaxsiy javobgarligi belgilandi.

Mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlarining e’tibori mamlakat Prezidenti tomonidan joriy yil sentabr oyida Farg‘ona va Namangan viloyatlariga tashrif davomida belgilab berilgan vazifalarni hisobga olgan holda 2016-2019-yillarda hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlarida nazarda tutilgan loyihalarni o‘z vaqtida amalga oshirishni ta’minlash bo‘yicha kompleks qo‘shimcha chora-tadbirlar ko‘rish zarurligiga qaratildi.

Majlisda 2015-yilning eng muhim obyektlarini ishga tushirishni ta’minlash, sanoat ishlab chiqarishini modernizatsiyalash va diversifikatsiyalash bo‘yicha 2016-2019-yillarda nazarda tutilgan investitsiya loyihalarini amalga oshirishni boshlashni jadallashtirish, muhandislik-kommunikatsiya va yo‘l-transport infratuzilmasini rivojlantirish yuzasidan ko‘rilayotgan chora-tadbirlarning natijalari chuqur va batafsil tahlil qilindi. Faol investitsiya siyosati olib borilishi va iqtisodiyot tarmoqlarini modernizatsiyalash, texnik va texnologik jihatdan yangilash, zamonaviy infratuzilmani barpo etishni jadallashtirish chora-tadbirlari amalga oshirilishi o‘zlashtirilgan investitsiyalarning 9,9 foizga, shu jumladan, to‘g‘ridan-to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni o‘zlashtirish 7,4 foizga o‘sishini ta’minlaganligi qayd etildi. 3 440 ta yangi obyektlar foydalanishga topshirildi, yuqori texnologik va zamonaviy ishlab chiqarishlarni tashkil etish bo‘yicha 76 ta investitsiya loyihasini amalga oshirish tugallandi. O‘zbekiston milliy avtomagistrali tarkibiga kiruvchi avtomobil yo‘llarini qurish va rekonstruksiya qilish obyektlari bo‘yicha 1,0 trillion so‘mdan ortiq mablag‘ o‘zlashtirildi.

Ushbu masalani muhokama qilish davomida ayrim investitsiya loyihalarini amalga oshirishda yo‘l qo‘yilgan kamchiliklar va orqada qolishlar uchun bir qator xo‘jalik birlashmalari va yirik korxonalar rahbarlarining faoliyati tanqid qilindi. Ular oldiga qoloqlikning o‘rnini to‘ldirish va amalga oshiriladigan investitsiya loyihalari bo‘yicha obyektlarni o‘z vaqtida foydalanishga topshirishni ta’minlash yuzasidan aniq vazifalar qo‘yildi, shuningdek, ularning shaxsiy javobgarligi choralari belgilandi.

Vazirlar Mahkamasi komplekslari, Iqtisodiyot vazirligi, Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi rahbarlariga joriy yilning sentabr oyida tashkil etilgan Yangidan qurilayotgan va rekonstruksiya qilinayotgan ishlab chiqarish quvvatlari loyihalarining texnik-iqtisodiy asoslanishini, texnika va texnologiyalarni ekspert baholash agentligining ishini jadal tashkil etish va uning bundan buyon samarali faoliyat ko‘rsatishini ta’minlash yuzasidan kechiktirib bo‘lmaydigan kompleks chora-tadbirlar ko‘rish topshirildi.

Majlisda eksportning prognoz parametrlariga erishishni so‘zsiz ta’minlash, eksportga yetkazib berish turlarini ko‘paytirish va geografiyasini kengaytirish bo‘yicha mavjud rezervlarni eng ko‘p darajada safarbar etish, shuningdek, eksport qiluvchi korxonalarni har tomonlama qo‘llab-quvvatlash uchun tarmoqlar va hududlar rahbarlarining shaxsiy mas’uliyatini oshirish masalalariga jiddiy e’tibor berildi. Jahon bozorlaridagi noqulay kon’yunkturaga qaramay, iqtisodiyot tarmoqlarining eksport salohiyatini rag‘batlantirish va eksport qiluvchi korxonalarni har tomonlama qo‘llab-quvvatlash yuzasidan ko‘rilayotgan tizimli chora-tadbirlar tashqi savdo aylanmasida ijobiy saldo tendensiyalari saqlanib qolishini ta’minlash imkonini berganligi alohida ta’kidlandi. Yil boshidan boshlab oldin o‘z mahsulotlarini eksport qilmagan 830 ta korxona eksport faoliyatiga jalb etildi.

Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, xo‘jalik birlashmalari, yirik korxonalarga, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklariga eksportga yetkazib berish hajmlarini yanada ko‘paytirishga va turlarini kengaytirishga, mamlakatimiz eksport qiluvchilarining an’anaviy tashqi bozorlardagi mavqeini mustahkamlashga va yangi bozorlarni o‘zlashtirishga yo‘naltirilgan kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish topshirildi.

Vazirlar Mahkamasi majlisida vazirliklar, idoralar, xo‘jalik birlashmalari va hokimliklar rahbarlarining iqtisodiyot tarmoqlari, turar joy fondi, ijtimoiy soha va ishlab chiqarish infratuzilmasi obyektlarini kuz-qish davriga tayyorlash, shuningdek, bo‘lajak kuz-qish davriga meva-sabzavot mahsulotlari va kartoshka g‘amlash ishlarini tugallash to‘g‘risidagi hisobotlari eshitildi.

Ushbu masalani muhokama qilish davomida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari, “O‘ztransgaz” kompaniyasi, “O‘zbekenergo”, “O‘zbekko‘mir” aksiyadorlik jamiyatlari, shuningdek, bir qancha vazirliklar va idoralar rahbarlarining e’tibori iqtisodiyot tarmoqlari, ijtimoiy soha va turar joy fondi obyektlarining 2015-2016-yillar kuz-qish davriga tayyorligi va barqaror faoliyat ko‘rsatishi, shu jumladan, gaz-transport va energiya bilan ta’minlaydigan obyektlar barqaror ishlashini, tabiiy gaz, ko‘mir va elektr energiyasi uzluksiz yetkazib berilishini ta’minlash uchun ular shaxsan mas’ul ekanligiga qaratildi.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklariga meva-sabzavot mahsulotlarining asosiy turlari va kartoshkani zarur hajmlarda g‘amlashni tugallashni jadallashtirish, shuningdek, ularning qish-bahor davrida talabni va narxlar kon’yunkturasini hisobga olgan holda, ichki bozorda narxlarning asossiz ravishda keskin o‘sib ketishiga yo‘l qo‘ymasdan aholiga sotish uchun savdoga tizimli qo‘yilishini ta’minlash topshirildi.

Kun tartibidagi masalalar bo‘yicha Vazirlar Mahkamasi komplekslari, respublika vazirliklari, idoralari, xo‘jalik birlashmalari, yirik korxonalar va viloyatlar hokimliklari rahbarlari so‘zga chiqdilar. Respublika Hukumati majlisiga kiritilgan masalalarni muhokama qilish yakunlari bo‘yicha tegishli qarorlar qabul qilindi, ularda 2015-yilgi iqtisodiy dasturning muhim yo‘nalishlari va ustuvor vazifalarini amalga oshirishni so‘zsiz ta’minlash va kelgusi yilda respublika iqtisodiyotining barqaror rivojlanishi uchun ishonchli kafolatlar yaratish yuzasidan aniq chora-tadbirlar belgilandi.

 

UzReport

1
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 10/08/2024 06:00:02 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2024 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

Яндекс.Метрика

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Technical support NBU

online

Message sent!

Please wait for a response to
your email address

Return to list of topics


Правила выдачи кредитов частным лицам
Определение кредитоспособности заемщика
1.1. При выдаче кредита частному лицу банк проводит анализ кредитоспособности заемщика.
1.2. Кредитоспособность заемщика определяется на основании его финансовой и кредитной истории, а также текущей финансовой ситуации.
1.3. Для определения кредитоспособности могут быть использованы следующие критерии
Условия выдачи кредита
При выдаче кредита частному лицу банк устанавливает следующие условия:

  • сумма кредита;
  • процентная ставка;
  • срок погашения кредита;
  • график платежей

How helpful was the answer?

Helpdesk NBU

I am your virtual assistant.
Loading...

Helpdesk NBU

Choose a needed theme

NBU Help Desk

Select a topic of interest

To unblock the card, you must contact the bank branch where the card was opened  with your identity document.
SMS notification for the Uzcard card can be activated through an ATM. SMS notification for the Humo card is activated through the bank branch where the card was opened.
You can order all cards in national and foreign currency remotely using the Milliy App.
  • If you have forgotten your card PIN, please come with your identity document to the bank where the card was opened.
  • If you the card (UzCard/HUMO) is lost, you can block it yourself using the Milliy Bank App or call (78) 148-00 10 and ask the operators to block the card.
The identification procedure is carried out remotely, directly in the Milliy application itself. To do this, on the main screen in the application, click on the photo_2023-04-28_11-16-22.jpg icon in the upper left corner, and then select the “Identification” option from the menu and go through all its stages.
  • To change the phone number registered in the Milliy App, please come to the NBU branch which is convenient for you with your identity document.
  • An e-wallet is a system to store funds, as well as transfer money through an app to an account or bank card.
  • When you reset your password, you enter the "secret question answer"
Currently, the NBU offers the following international money transfers: Western Union, MoneyGram, KoronaPay, Asia Express, Contact, Unistream, Swift, as well as Sberbank.
Users of the Milliy Mobile App can receive transfers from Russia using the Sberbank Online service to an electronic wallet in national currency, to an UzCard or HUMO card of the NBU.

The transfer is made in rubles. Upon receipt on an electronic wallet or card, it is automatically converted into UZS. No additional fees are charged.
  • Visa Direct is a service for money transfer using the Milliy Mobile App to more than 50 countries of the world, including Visa cards of Uzbekistan banks.
  • identity document
  • MTCN or the tracking number
  • full name of remitter
  • country of remitter
  • expected amount of money
  • NBFAUZ2X
It is possible to remotely open, replenish and independently monitor the NBU's deposits using the Mobil App.
  • If you want to transfer the right to dispose of your deposit to a third party, you must execute a power of attorney certified through a notary office.
  • No, you don't. The online deposit can be closed through the app.
  • Capitalization is the addition of accrued interest to the principal amount of the deposit.
  • This is the deposit with no fixed withdrawal period and the depositor can withdraw the funds at any time.
Answer:
- Passports of founders, director, chief accountant;
- Order for Director’s appointment;
- Certificate of state registration;
- Decision of founders;
- Licenses;
- Cadastre file/ data sheet for the collateral;
- Photo of the collateral;
- Contract with the supplier;
- Copy of the rental agreement/ certificate
- Certificate of ownership for the premises used for business;

This list is not exhaustive for loan consideration and the consideration and Bank staff may request other information and documents regarding project concerned.
Time for processing takes 1-3 days depending on the completeness of the documents submitted.
Various collateral, including real estate, motor vehicles, as well as sureties of individuals or legal entities are accepted.
Penalty-free early repayment of the loan is permitted
The period of registration of the company at the time of filing the application must be more than 6 months.
It's worth noting that insurance and collateral costs may be in addition to the principal interest for the loan. However, there are no hidden costs.
- Constituent documents of the company (charter, registration certificate).
- Documents confirming the authority of the company's representatives.
- Vehicle Purchase Agreement.
- Documents confirming ownership of the collateral property (if a collateral is required).
- Professional Consultation and Support: Our specialists are always ready to provide professional consultation and support at all stages of the process, helping clients maximize the benefits of the offered loan products.
- Flexible Terms: Option to choose the optimal term and loan amount.
- Ease of Application: Minimal document requirements and a quick application review process.
- Business support: Financing that helps to renew the car fleet
The NBU aims to ensure a fast and efficient application review process. The average review period for an auto loan application for legal entities is 3 to 5 working days.
The collateral can be the new car being purchased.
The option to purchase new vehicles from official dealers.
Time for processing takes 1-3 days depending on the completeness of the documents submitted.
Various collateral, including real estate, motor vehicles, as well as sureties of individuals or legal entities are accepted.
Penalty-free early repayment of the loan is permitted
It's worth noting that insurance and collateral costs may be in addition to the principal interest for the loan. However, there are no hidden costs.
The period of registration of the company must exceed 1 year
Answer:
- Passports of founders, director, chief accountant;
- Order for Director’s appointment;
- Certificate of state registration;
- Decision of founders;
- Licenses;
- Cadastre file/ data sheet for the collateral;
- Photo of the collateral;
- Contract with the supplier;
- Copy of the rental agreement/ certificate
- Certificate of ownership for the premises used for business;

This list is not exhaustive for loan consideration and the consideration and Bank staff may request other information and documents regarding project concerned.

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz