The power of trust

Background
Solfy Partner Program
Increase sales with installment card support
More details
Background
Solfy Installment Card
Shopping with interest-free installments
More details
Accessibility
View:
Font size:
1344
+998 78 148 00 10 Call Centre:
Operating hours from 9 AM to 9 PM
NBU in social networks:

Активы небанковских кредитных организаций достигли 123,7 млрд. сумов

27.05.2016 2116

Активы небанковских кредитных организаций достигли 123,7 млрд. сумов

UzReport.uz

  По данным Центрального банка Узбекистана, на 1 апреля 2016 года во всех регионах республики осуществляли деятельность 28 микрокредитных организаций и 45 ломбардов.

  Суммарные активы небанковских кредитных организаций (НКО) составили более 123,7 млрд. сумов, что на 46% больше чем показатели аналогичного периода прошлого года.

  Остаток кредитного портфеля небанковских кредитных организаций увеличился за год на 50% и превысил 109,2 млрд сумов. А их совокупный капитал вырос на 41% и достиг 90,5 млрд. сумов.

  Отметим, что небанковские кредитные организации не вправе принимать вклады (депозиты) и оказывают микрофинансовые услуги преимущественно за счет собственных средств.

UzReport.uz

0
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 03/03/2024 02:52:56 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2024 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

Яндекс.Метрика

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Technical support NBU

online

Message sent!

Please wait for a response to
your email address

Helpdesk NBU


I am your virtual assistant.
Loading...

Helpdesk NBU


Choose a needed theme

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz