The power of trust

Auto Payment

Enjoy your free time!

MasterCard Virtual

Commission-free Online Payments!

NBU in social networks:

Банки Узбекистана выпустили в обращение свыше 16,3 млн. пластиковых карт.

21.01.2016 1439

Банки Узбекистана выпустили в обращение свыше 16,3 млн. пластиковых карт.

 

 

По итогам 2015 года в Узбекистане доля банковских услуг в структуре финансовых услуг составила 88% и выросла в более 1,3 раза по сравнению с 2014 годом. Это результат целевых мер, предпринимаемых по расширению объема и улучшению качества оказываемых банковских услуг населению и субъектам предпринимательства.

Банками Узбекистана особое внимание уделяется развитию безналичных расчетов. В частности, по итогам 2015 года в стране выпущено в обращение свыше 16,3 млн пластиковых карт, а количество установленных терминалов в объектах торговли и сервиса достигли 183,1 тыс. штук.

Такие данные были озвучены на очередном расширенном заседании Правления Центрального банка Республики Узбекистан, посвященном итогам деятельности банковской системы за 2015 год.

Описание: Банки Узбекистана выпустили в обращение свыше 16,3 млн. пластиковых карт - Новости Узбекистана

UzReport.uz

0
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 08/08/2022 03:09:02 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2022 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Feedback

Contacts

Opening hours of electronic applications
from 09:00 till 18:00 from Monday to Friday

101 Amir Temur Avenue, Tashkent 100084, Uzbekistan

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz