The power of trust

Auto Payment

Enjoy your free time!

MasterCard Virtual

Commission-free Online Payments!

NBU in social networks:

Рост сферы услуг в Узбекистане за январь-февраль составил 11,4%

26.03.2015 925

Последовательная реализация социально-экономических приоритетов, направленных на ускорение экономических реформ, поддержку предпринимательства, обеспечивают высокие темпы развития сферы услуг, которые по итогам января-февраля 2015 года достигли 111,4%.

В частности, высокий уровень развития за отчетный период получили финансовые услуги (131,0%), услуги по ремонту и техническому обслуживанию технологического оборудования (133,9%), связи и информатизации (121,1%), строительные услуги (115,3%), услуги здравоохранения (114,2%), бытовые услуги (113,8%), услуги в сфере сельского хозяйства (112,9%), услуги торговли и общественного питания (112,5%), туристические услуги (111,7%) и другие.

Развитие сферы осуществляется благодаря финансовой поддержке коммерческих банков.

В результате реализации программы и комплексных мер по устойчивому развитию сферы услуг удовлетворяется спрос населения, в отрасли наблюдаются качественные сдвиги за счет диверсификации и повышения качества услуг.

0
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 11/29/2021 04:00:02 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Feb. 15, 2020
© 2021 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Feedback

Contacts

Contact center working hours
from 9 AM to 9 PM Monday to Friday

101 Amir Temur Avenue, Tashkent 100084, Uzbekistan

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz