The power of trust

Background
Auto Payment
Enjoy your free time!
More details
Background
Milliy Deposits
Explore more profitable deposits!
More details
Accessibility
View:
Font size:
1344
+998 78 148 00 10 Call Centre:
Operating hours from 9 AM to 9 PM
NBU in social networks:

Tijorat banklarida aktivlar sifatini tasniflash va ulardan foydalanish tartiblari aniqlandi

21.07.2015 5447

Markaziy bank Boshqaruvining ushbu qarori «O'zbekiston Respublikasining Markaziy banki to'g'risida»gi, «Banklar va bank faoliyati to'g'risida»gi, «Buxgalteriya hisobi to'g'risida»gi qonunlar va davlatimiz rahbarining 2015 yil 6 maydagi «Tijorat banklarining moliyaviy barqarorligini yanada oshirish va ularning resurs bazasini rivojlantirish chora-tadbirlari to'g'risida»gi qaroriga muvofiq qabul qilindi.

Hujjatda belgilanishicha, tijorat banki balansida va balansdan tashqari moddalarda yuritilayotgan muammoli aktivlarning ulushi jami aktivlarning o'n foizidan ortiq bo'lsa, Markaziy bank tomonidan tijorat banki ijro rahbariyatining malakasi Markaziy bank talablariga muvofiq emas deb topishga hamda tijorat banki Kengashi tomonidan bank faoliyati ustidan o'rnatilgan nazoratni yetarli emas deb hisoblanishiga asos bo'ladi. Daromad keltirmaydigan aktivlarning ulushi jami aktivlarning yetmish foizidan ortiq bo'lishi bank kredit siyosati, kreditlar ajratish va ularni boshqarish jarayonining bo'shligini bildiruvchi ko'rsatkich hisoblanadi.

Qarorda shuningdek aktivlar sifatini tasniflash tizimiga oid qoidalar ham o'rin olgan bo'lib, unda qayd etilishicha, qarzdorlar tarmoq (iqtisodiyot sektori) tendensiyasi va istiqboli,   muayyan loyihaning texnik amalga oshiriluvi va iqtisodiy raqobatbardoshligi,   moliyaviy holati va kredit olishga qodirligi, rahbarining boshqarish qobiliyati va shu kabi boshqa bir qator asosiy mezonlar bo'yicha baholanadi.

Tijorat banklarining aktivlari sifatiga ko'ra «standart», «substandart», «qoniqarsiz», «shubhali» va «umidsiz» toifalarga tasniflanadi.

Xususan, qarzlarning o'z muddatida to'lanishiga shubha tug'dirmaydigan aktivlar sifati «standart» deb tasniflanadi. Bunda qarz oluvchi moliyaviy jihatdan barqaror hisoblanadi, u yetarli miqdorda kapitalga, yuqori daromadlilik darajasiga hamda barcha mavjud majburiyatlarni, jumladan, mazkur qarzni qondirish uchun yetarli pul mablag'lari oqimiga, shuningdek amalga oshirilishi mumkin bo'lgan strategik rejaga, bozorda raqobatdoshlik qobiliyatiga, yaxshi mahsulotni ishlab chiqarishga va o'z mahsuloti bo'yicha marketing rejasiga ega bo'ladi.

Sifati «standart» deb tasniflangan aktivlar qaytarilishida muammolar kuzatilmaydi. Bunda asosiy qarz summasining va foizlarining hech qanday qismi muddati o'tgan yoki shartlari qayta ko'rib chiqilmagan bo'lishi lozim.

Hujjatda shuningdek aktivlar sifatining qolgan boshqa toifalari ham alohida sharxlab o'tilgan.

Bundan tashqari qarorda ta'minotga qo'yiladigan talablar, shartlari qayta ko'rib chiqilgan aktivlar va investitsiya portfelining sifatlarini tasniflash, tijorat banki aktivlari bo'yicha ehtimoliy yo'qotishlarga doir zaxirani shakllantirish, majburiy zaxiralar depozitlariga mablag' o'tkazish, zaxiralardan foydalanishga oid qoidalar o'rin olgan.  

9
4



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 03/19/2024 01:54:04 pm

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2024 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

Яндекс.Метрика

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Technical support NBU

online

Message sent!

Please wait for a response to
your email address

Helpdesk NBU


I am your virtual assistant.
Loading...

Helpdesk NBU


Choose a needed theme

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz