The power of trust

Milliy Deposits

Explore more profitable deposits!

MilliyOn

Shopping – now!

NBU in social networks:

Xalqaro plastik kartalari orqali firibgarlik

07.10.2020 511

Plastik kartalar bo‘yicha firibgarlikning ko‘pgina usullari mavjud. O‘zmilliybank so‘nggi vaqtda ijtimoiy tarmoqlarda quyidagi firibgarlik sxemasi ko‘payib ketganligiga ahamiyat berdi.

Aytaylik, moliyaviy savodxonlikka test ko‘rinishida so‘rov o‘tkaziladi. Test chog‘ida potensial qurbon test natijasi jo‘natiladigan elektron pochtasi yoki telefonining raqami kabi o‘z aloqa ma'lumotlarini kiritadi. Keyin aloqa ma'lumotlarini olib, test o‘tkazilgandan so‘ng firibgarlar potensial qurbon bilan aloqaga chiqadi va savdo platformasi bo‘lgan saytning xizmatidan foydalanishni taklif qiladi. Mazkur sayt minimal sarmoyada ham daromadni oshirishga yordam berishiga mijozni ishontiradi va bonuslar hadya qiladi. Qurbon firibgarlarning qarmog‘iga ilinganidan keyin ular kamida 100 AQSh dollari miqdordagi sarmoyalardan boshlaydi va uni xuddiki muvaffaqiyatli sarmoya sifatida 150-200 AQSh dollari miqdorida qaytaradi. Shu bilan qurbonning ishonchiga kiradi. 

Keyin yana bonuslarni taklif qilishni boshlaydi, lekin katta sarmoyalar uchun, va ko‘pchilik soddaligi tufayli brokerlarga 500-3000 AQSh dollari miqdorida yirik summalarni ishonib topshiradi. Shunday sarmoyalar seriyasidan keyin ular pozisiya yuqoriga ko‘tarilayotganligini va yana ko‘proq sarmoya kiritish kerakligini ko‘rsatadi. Yana kattaroq summani kiritishga undaydi, lekin keyin pozisiya keskin tushib ketadi, va qurbon hisob-raqamdan pul mablag‘larini yechishga harakat qilib, vahimaga tushishni boshlaydi. Biroq, pozisiya ochiq bo‘lganida ommaviy ofertaga muvofiq, mablag‘larni yechib bo‘lmaydi.  
Mana shunday sxema bo‘yicha firibgarlar yengil va tez daromadni va'da qiladigan odamlarga oson ishonadigan ehtiyotkorsiz karta egalarining va yengil pul ishtiyoqmandlarining mablag‘larini olib qo‘yishi mumkin.

Karta egalari shuni yodda tutishlari kerakki, agar ular shu kabi sarmoya ishlariga aralashadigan bo‘lsa, unda boshlanishida sarmoya kiritadigan saytning shartlari bilan tanishib chiqishlari, internetda saytning boshqa foydalanuvchilarining xulosalarini topib, ko‘rib chiqishlari lozim. Plyus har qanday shu kabi saytning shu turdagi moliyaviy operatsiyalarni o‘tkazishga o‘zining lisenziyasi bo‘lishi kerak. Lisenziyani kim berganligini va uning seriya raqamini bilib, uning haqiqiyligini tekshirib chiqish zarur. Buni lisenziyani bergan tartibga soluvchining sayti orqali amalga oshirish mumkin. Masalan, brokerga lisenziyani bergan tartibga soluvchining texnik quvvatlanishida lisenziyaning amal qilish muddatini va haqiqiyligini tekshirish mumkin. 

Agar karta egasi shu kabi firibgarlarning qurboni bo‘lgan bo‘lsa, asosiysi shuni yodda tutish lozimki, broker bilan yozishmalar, uning ismi va familiyasi, mijoz tarafidan imzolangan barcha hujjatlar va saytning va uning ommaviy ofertasining ma'lumotlari kabi barcha dalillarni maksimal tarzda yig‘ishi kerak. Ushbu barcha hujjatlarni kartani bergan bankka taqdim etish kerak, kartaning orqasidagi raqam bo‘yicha murojaat qilish kerak. Lekin har doim ham o‘g‘irlangan mablag‘larni oddiy yuridik sabablar bo‘yicha qaytarib bo‘lmaydi - potensial qurbon saytning ommaviy ofertasini qabul qilib, saytning shartlariga ko‘nib bo‘lgan. Unutmaslik lozim, saytning ommaviy ofertasi - bu ham shartnoma, va u yuridik kuchga ega.      

O‘zmilliybank еhtiyotkorlikka chaqiradi! Hamda yengil va oson pullarni topishni istaganingizda, shu maqola yodingizga tushsin!

0
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 12/03/2021 09:00:01 am

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Feb. 15, 2020
© 2021 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Feedback

Contacts

Contact center working hours
from 9 AM to 9 PM Monday to Friday

101 Amir Temur Avenue, Tashkent 100084, Uzbekistan

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz