The power of trust

Milliy Deposits

Explore more profitable deposits!

Milliy Deposits

Explore more profitable deposits!

NBU in social networks:

Банковские услуги занимают 89,6% в структуре финансовых услуг Узбекистана

24.04.2016 1174

Банковские услуги занимают 89,6% в структуре финансовых услуг Узбекистана

UzReport.uz

  Центральный банк Республики Узбекистан провел расширенное заседание Правления, посвященное итогам деятельности банковской системы за I квартал 2016 года.

  На заседании было отмечено, что из года в год растет доля банковских услуг в структуре финансовых услуг, а в отчетном периоде данный показатель составил 89,6% и вырос в 1,2 раза по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. Это результат целевых мер по расширению объема и повышению качества оказываемых банковских услуг населению и субъектам предпринимательства.

  Кроме того, на сегодняшний день принимается ряд мер по дальнейшему развитию безналичных платежей, что демонстрирует интенсивный рост количества выпускаемых в обращение пластиковых карточек. Сегодня в республике эмитировано более 17,1 млн. пластиковых карт, а количество установленных терминалов достигло 190,8 тыс. штук.

UzReport.uz

0
0



Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 12/06/2021 10:16:34 am

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Feb. 15, 2020
© 2021 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Feedback

Contacts

Contact center working hours
from 9 AM to 9 PM Monday to Friday

101 Amir Temur Avenue, Tashkent 100084, Uzbekistan

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz