The power of trust

Background
Visa Direct
Easy and quick transfers!
More details
Background
Student loan
Credit for full-time, evening, correspondence forms of education
More details
Accessibility
View:
Font size:
1344
+998 78 148 00 10 Call Centre:
Operating hours from 9 AM to 9 PM
NBU in social networks:

АО «Узнацбанк» и финтех-компания Solfy совместно запустят беспроцентную карту рассрочки

16.11.2021 2427


Компании готовятся запустить на рынке Узбекистана инновационный финансовый продукт — карту рассрочки Solfy. В активной стадии техническая интеграция, запуск проекта планируется 4 апреля 2022 года.

Solfy – это международная fintech компания в области banking, e-commerce и retail. Компания разрабатывает платформу, объединяющую магазины из различных сегментов и предоставляющую пользователям возможность делать выгодные покупки в рассрочку без первого взноса и переплат. Продукт, разрабатываемый Solfy, изменит современное представление об ежедневных покупках и платежных инструментах в Узбекистане.

Команда проекта участвовала в реализации схожих продуктов в России и в Беларуси (на данный момент в этих странах эмитировано более 6 млн карт рассрочки и подключено более 200 000 магазинов-партнеров). Реализованные проекты являются лидерами в своих сегментах и неоднократно отмечались различными специализированными премиями.

Карта рассрочки Solfy от АО "Узнацбанк" предоставит клиентам возможность совершать покупки в беспроцентную рассрочку без скрытых платежей и комиссий на срок до 12 месяцев. Покупки в рассрочку будут доступны в широкой сети партнеров, в которой можно будет удовлетворить любые потребности. Solfy активно формирует партнерскую базу к запуску в Узбекистане. Для того, чтобы стать партнером или узнать больше, необходимо заполнить заявку: https://solfy.com/partnership?utm_campaign=press_release

Клиенты смогут искать магазины-партнеры и управлять своим балансом в мобильном приложении Solfy. Уже сейчас можно оставить заявку и, как только проект будет запущен, первые клиенты получат ссылку на скачивание и смогут оформить карту рассрочки: https://solfy.com/?utm_campaign=press_release

В ближайшее несколько лет планируется выпустить более 1 млн карт рассрочки и подключить в качестве партнеров более половины крупного ритейла в стране, что позволит занять лидирующие позиции в сегменте розничных банковских продуктов в Узбекистане.

 «Наше решение позволяет выиграть всем сторонам: клиенты получают очень востребованный и действительно честный продукт, магазины получают новых клиентов и больше покупок, благодаря внедрению способа оплаты в рассрочку. Кроме того, появление подобного продукта на рынке Узбекистана сможет придать определенный импульс и без того динамично растущей экономике страны, позволив увеличить товарооборот, долю безналичных операций и повысить проникновение цифровых продуктов. Благодаря коллаборации нашего опыта и технологических возможностей с масштабами нашего партнера АО «Узнацбанк», мы планируем сделать продукт по-настоящему народным» — прокомментировал скорый запуск сооснователь проекта Solfy Андрей Басуев.

«Запуск проекта с нашими партнерами из Solfy – это значимый шаг в развитии и цифровой трансформации розничного бизнеса Узнацбанка, который призван значительно нарастить наш потенциал в этом сегменте. Мы уверены, что модель работы карты рассрочки будет крайне востребована у населения Узбекистана, удовлетворив на прозрачных и честных условиях потребность в заемных средствах. Также проект поможет значительно ускорить переход бизнеса к более современным подходам в работе с клиентами и предоставит более широкие и удобные возможности для оплаты товаров и услуг» — отмечает Управляющий директор розничного блока Узнацбанка Мамажонов Икболжон Икромович.




Receive the Latest News

We will send one email a week, no spam

Latest site update date: 12.12.2024 21:37:21

License of the Central Bank of the Republic of Uzbekistan No. 22 dated Dec. 25, 2022
© 2024 NBU. All rights reserved. If you find an error in the text, highlight the wrong text and press Ctrl + Enter

Яндекс.Метрика

If you find a discrepancy in the information provided in different languages, please follow the option in the state language. When using the site materials reference to www.nbu.uz web-site is required

Technical support NBU

online

Message sent!

Please wait for a response to
your email address

Return to list of topics


Правила выдачи кредитов частным лицам
Определение кредитоспособности заемщика
1.1. При выдаче кредита частному лицу банк проводит анализ кредитоспособности заемщика.
1.2. Кредитоспособность заемщика определяется на основании его финансовой и кредитной истории, а также текущей финансовой ситуации.
1.3. Для определения кредитоспособности могут быть использованы следующие критерии
Условия выдачи кредита
При выдаче кредита частному лицу банк устанавливает следующие условия:

  • сумма кредита;
  • процентная ставка;
  • срок погашения кредита;
  • график платежей

How helpful was the answer?

Helpdesk NBU

I am your virtual assistant.
Loading...

Helpdesk NBU

Choose a needed theme

NBU Help Desk

Select a topic of interest

To unblock the card, you must contact the bank branch where the card was opened  with your identity document.
SMS notification for the Uzcard card can be activated through an ATM. SMS notification for the Humo card is activated through the bank branch where the card was opened.
You can order all cards in national and foreign currency remotely using the Milliy App.
  • If you have forgotten your card PIN, please come with your identity document to the bank where the card was opened.
  • If you the card (UzCard/HUMO) is lost, you can block it yourself using the Milliy Bank App or call (78) 148-00 10 and ask the operators to block the card.
The identification procedure is carried out remotely, directly in the Milliy application itself. To do this, on the main screen in the application, click on the photo_2023-04-28_11-16-22.jpg icon in the upper left corner, and then select the “Identification” option from the menu and go through all its stages.
  • To change the phone number registered in the Milliy App, please come to the NBU branch which is convenient for you with your identity document.
  • An e-wallet is a system to store funds, as well as transfer money through an app to an account or bank card.
  • When you reset your password, you enter the "secret question answer"
Currently, the NBU offers the following international money transfers: Western Union, MoneyGram, KoronaPay, Asia Express, Contact, Unistream, Swift, as well as Sberbank.
Users of the Milliy Mobile App can receive transfers from Russia using the Sberbank Online service to an electronic wallet in national currency, to an UzCard or HUMO card of the NBU.

The transfer is made in rubles. Upon receipt on an electronic wallet or card, it is automatically converted into UZS. No additional fees are charged.
  • Visa Direct is a service for money transfer using the Milliy Mobile App to more than 50 countries of the world, including Visa cards of Uzbekistan banks.
  • identity document
  • MTCN or the tracking number
  • full name of remitter
  • country of remitter
  • expected amount of money
  • NBFAUZ2X
It is possible to remotely open, replenish and independently monitor the NBU's deposits using the Mobil App.
  • If you want to transfer the right to dispose of your deposit to a third party, you must execute a power of attorney certified through a notary office.
  • No, you don't. The online deposit can be closed through the app.
  • Capitalization is the addition of accrued interest to the principal amount of the deposit.
  • This is the deposit with no fixed withdrawal period and the depositor can withdraw the funds at any time.
Answer:
- Passports of founders, director, chief accountant;
- Order for Director’s appointment;
- Certificate of state registration;
- Decision of founders;
- Licenses;
- Cadastre file/ data sheet for the collateral;
- Photo of the collateral;
- Contract with the supplier;
- Copy of the rental agreement/ certificate
- Certificate of ownership for the premises used for business;

This list is not exhaustive for loan consideration and the consideration and Bank staff may request other information and documents regarding project concerned.
Time for processing takes 1-3 days depending on the completeness of the documents submitted.
Various collateral, including real estate, motor vehicles, as well as sureties of individuals or legal entities are accepted.
Penalty-free early repayment of the loan is permitted
The period of registration of the company at the time of filing the application must be more than 6 months.
It's worth noting that insurance and collateral costs may be in addition to the principal interest for the loan. However, there are no hidden costs.
- Constituent documents of the company (charter, registration certificate).
- Documents confirming the authority of the company's representatives.
- Vehicle Purchase Agreement.
- Documents confirming ownership of the collateral property (if a collateral is required).
- Professional Consultation and Support: Our specialists are always ready to provide professional consultation and support at all stages of the process, helping clients maximize the benefits of the offered loan products.
- Flexible Terms: Option to choose the optimal term and loan amount.
- Ease of Application: Minimal document requirements and a quick application review process.
- Business support: Financing that helps to renew the car fleet
The NBU aims to ensure a fast and efficient application review process. The average review period for an auto loan application for legal entities is 3 to 5 working days.
The collateral can be the new car being purchased.
The option to purchase new vehicles from official dealers.
Time for processing takes 1-3 days depending on the completeness of the documents submitted.
Various collateral, including real estate, motor vehicles, as well as sureties of individuals or legal entities are accepted.
Penalty-free early repayment of the loan is permitted
It's worth noting that insurance and collateral costs may be in addition to the principal interest for the loan. However, there are no hidden costs.
The period of registration of the company must exceed 1 year
Answer:
- Passports of founders, director, chief accountant;
- Order for Director’s appointment;
- Certificate of state registration;
- Decision of founders;
- Licenses;
- Cadastre file/ data sheet for the collateral;
- Photo of the collateral;
- Contract with the supplier;
- Copy of the rental agreement/ certificate
- Certificate of ownership for the premises used for business;

This list is not exhaustive for loan consideration and the consideration and Bank staff may request other information and documents regarding project concerned.

Your message has been sent successfully

Our specialist will answer you within a working day. Due to the high number of requests during the COVID-19 pandemic, there may be some delays in responding to requests.

Take part in improving the quality of service
Please answer 3 questions
Go to quiz